dissabte, 21 de novembre del 2009

Seguiment i evolució de la webquest


En l'elaboració d'aquesta PAC ens hem anat trobant diverses dificultats, sobre tot perquè mai no havíem treballat les webquest, bàsicament problemes tècnics de fer servir un espai que no havíem utilitzat mai i que requerien unes destreses bàsiques de l’entorn. Aquestes dificultats les hem anat superant a l’hora que apreníem i pensem que ha valgut la pena l’esforç, ja que és una eina molt profitosa per treballar a l’aula.

En quan a l’enfocament de l’activitat, la primera dificultat va ser el posar-nos d’acord sobre el tema a treballar en la WQ. En un principi volíem adreçar-la als professors, però ens vam adonar que hi havia molts més recursos disponibles per dirigir-la als alumnes. Així vam començar a elaborar un esborrany del que volíem aconseguir amb la realització de la WQ. Tot va partir de la idea de na Lourdes amb l’activitat del visionat d’un video sobre la immigració que es va donar a Catalunya als anys 60/70, i a partir d’aquesta activitat vàrem anar cercant articles i informació per desenvolupar la resta d’activitats que els alumnes havien d’anar complimentant. La participació de la família va ser una idea molt bona, ja que és una font d’informació propera i no la podíem desaprofitar. També teníem clar que l’última activitat havia de ser un debat, ja que és una bona cloenda per veure el que els alumnes han anat aprenent al llarg de les diferents activitats proposades.

Encara que va adreçada a alumnes de 3r i 4t d’ESO, penso que les activitats proposades poden ser realitzades pels alumnes de tota l’ESO i també Batxillerat, ja que es tracta d’una webquest propera i amena en continguts.

Per últim agrair la col·laboració de les membres del grup, gràcies a la feina feta i a la dinàmica establerta hem obtingut un resultat del qual em sento molt satisfeta.

Si la voleu visitar: com un ou a una castanya?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada